Blended care: best of both worlds
Doordat je zowel face-to-face hulp kan bieden, als online hulp, kan je jouw cliënten een breed aanbod aan zorg aanbieden. Sommige cliënten willen juist alleen maar online oefeningen maken, of wellicht is juist de combinatie erg fijn - kies wat bij jouw cliënt past. Na een face-to-face gesprek kan je passende oefeningen uitzoeken in de applicatie en deze aanbieden aan de cliënt. Blended care is juist wat e-health zo succesvol maakt.
24/7 zelfhulp
Met een online applicatie - en dus online oefeningen - kunnen jouw cliënten altijd zelf aan de slag. Dit is natuurlijk fijn voor de cliënt als ze even een wat minder moment hebben. Ook voor de behandelaar is dit fijn, aangezien in sommige gevallen de cliënt met zelfhulp hun klachten al een heel stuk kunnen verminderen. Elk klein beetje draagt natuurlijk bij aan kortere wachtlijsten voor de POH-GGZ
Steeds meer zelfredzaam
"Doordat de cliënt altijd zelf aan de slag kan, draagt e-health ontzettend goed bij aan de zelfredzaamheid van de cliënt."
Als POH-GGZ behandelaar wil je natuurlijk zo veel mogelijk ondersteuning bieden. We weten allemaal, dat dit niet altijd mogelijk is door gebrek aan tijd. Als je werkt met een e-health systeem dan kan jij je cliënt makkelijk ondersteuning bieden, op momenten wanneer het jou uitkomt. De oefeningen van Liv zijn op elk apparaat beschikbaar, en de cliënt kan dit op elk zelf gekozen moment invullen. Dit is fijn, als een cliënt even een wat mindere periode heeft, of even zijn/haar gedachten wil verzetten met een passende oefening.
Sociale steun cliënt
Door de persoonlijke tone of voice en passende oefeningen kan de cliënt veel steun voelen aan de applicatie.
Doordat cliënten bijvoorbeeld hun dagboek invullen, krijg je beter inzicht in het gedrag, de gevoelens en handelingen van de cliënt en kom je sneller tot de kern van problemen. Ook is het een stukje bewustwording voor de cliënt zelf.
Op dit moment zijn we bezig met notificaties voor de cliënt. Zo zou je meldingen en herinneringen kunnen krijgen om je dagboek in te vullen vanuit de app of behandelaar. Daarnaast zou je quotes of affirmaties kunnen ontvangen vanuit de app. Op deze manier wordt Liv écht jouw vriend en blijft de cliënt getriggerd.
Wil de cliënt liever geen meldingen ontvangen? Dan kan deze optie natuurlijk gewoon uitgezet worden. In de onderstaande afbeelding kan je een voorbeeldgesprek lezen uit de applicatie, waarin een cliënt haar dagboek invult.
Verlaging van de werkdruk
Door e-health wordt de werkdruk een stuk lager. Veel werk wordt uit handen genomen door automatisering, hierdoor vervallen veel werkzaamheden waar jij eerder nog steeds aan moest denken. De cliënt kan zelf alle nodige informatie invullen waardoor jij als behandelaar er helemaal geen omkijken meer naar hebt, en er worden veel processen geautomatiseerd. Doordat alle documentatie en informatie online is, heb je weinig papierwerk en administratie. Daarnaast is het natuurlijk ook nog eens lekker duurzaam. Win-win situatie dus!
Feedback geven gaat gemakkelijk
In onze applicatie kan je gemakkelijk op gemaakte oefeningen feedback geven. Zodra een cliënt een oefening heeft afgerond kan je als behandelaar hier – in eigen tijd – feedback op geven. Op deze manier kan de cliënt eventueel aanpassingen doen of doorgaan naar de volgende oefening.
Duidelijke communicatie
Doordat alle informatie altijd duidelijk terug te vinden is in de applicatie, roept het bij de cliënt vaak maar weinig vragen op. Bij Liv is in één oogopslag te zien voor de behandelaar/cliënt welke taken nog volbracht moeten worden. Ook is informatie makkelijk terug te vinden en is de tone of voice simpel en voor iedereen te begrijpen.
Kort, bondig en duidelijk. Dit is hoe we de communicatie bij Liv graag zien. Onze oefeningen bevatten precies wat ze nodig hebben – niets meer, niets minder. Op deze manier houden we altijd onze communicatie duidelijk!
Steeds meer huisartspraktijken stappen over
Doordat de vraag naar zorg groeit, stappen veel huisartsen over naar e-health. Bij Liv merken we dit ook. Dagelijks melden praktijken en behandelaren zich aan om de applicatie van Liv in te zetten. Installeren is ontzettend makkelijk, en wij helpen je met een starttraining. Je kan gelijk van start!
Benieuwd geworden?
Ben je benieuwd geworden naar de mogelijkheden voor jouw praktijk? Neem eens contact met ons op. Wij helpen je graag verder.
Neem contact op